Hogyan növelheted meg céged bevételét mobilalkalmazás segítségével?

Erika Csorba

2021-01-05

A Google szerint a webes forgalom mintegy fele mobil eszközökről érkezik. Nem árulok el azzal nagy titkot, hogy ez az egyik legfőbb oka annak, hogy kiemelt figyelmet kell szentelnünk a mobilos nézet megfelelő tervezésének.

De vajon számít-e, hogy a látogató mobiloptimalizált weboldalon vagy mobilalkalmazáson keresztül tallózik termékeink/szolgáltatásaink között?

A válasz: igen. Ha ügyesen használod a mobil appodat marketing célokra, akkor drasztikusan meg tudod növelni céged bevételét. A konverziók száma akár 157%-kal is növekedhet.

A mobil appok töretlen sikeréhez a koronavírus által okozott helyzet katalizátorként járul hozzá. A régóta halogatott digitális átállások számos cég életében előtérbe került. 

Épp ezért, összeszedtük azokat azokat az érveket, amik a mobilapp fejlesztését támogatják és megmutatjuk, hogy az hogyan növelheti céged profitját.

1. 2020 a mobilalkalmazások éve volt

Jelenleg mintegy 4.4 millió mobilalkalmazást tartanak számon. A statisztikák arra is rámutatnak, hogy majd kétszer annyi időt töltünk mobilon, mint más eszközön. Ami ennél is megdöbbentőbb, hogy a telefonon töltött idő 90%-át töltjük alkalmazásokban!


 

2. Megváltozott vásárlói szokások 

Az okostelefonok szép lassan bekúsztak az életünkbe, állandóan online vagyunk, míg a figyelmünk egyre jobban eltöredezett. Egyre türelmetlenebbek vagyunk, elvárjuk, hogy mindent instant megkapjunk, egy nyomásra elintézhessünk. Elkényelmesedtünk.

Fizetés egy gombnyomásra 

Gondoljunk csak arra, milyen jó érzés, amikor az online vásárlást az Apple Pay segítségével, ujjlenyomatunk telefonhoz érintésével fejezhetjük be. Ezzel szemben a kártyás fizetés igazi nyűgnek tűnik. Talán egyszer végigmegyünk a kártyás fizetés folyamaton, de igazi akadállyá válhat rendszeres vásárlásnál, míg egy “seamless” fizetési rendszer pont a kényelmessége miatt megnövelheti a konverziók számát.

3. Push notification – Valós idejű kommunikáció

A mobilalkalmazások legnagyobb előnye abból származik, hogy olyan funkciókkal vannak ellátva, amikkel a böngészőben futó weboldalak nem rendelkeznek. 

Ilyenek például a push notifikációk (értesítők), melyeket akár helymeghatározás alapján is küldhetünk a felhasználónak. Például, ha elhalad a felhasználó a boltod előtt, küldhetsz neki egy üzenetet, hogy térjen be hozzád, nézze meg akciós termékeidet. Ez a megoldás a beacon technológia segítségével valósítható meg. 

Az értesítések megnyitási aránya 50%-kal, míg a klikk ráta 7-szer magasabb, mint az emaileké. Ez azért is nagy szám, mert az emailek még mindig a legjobban konvertáló eszközök közé tartoznak. 

A megtartási ráta 93%-kal növelhető a jól szegmentált, perszonalizált üzenetekkel. Hogy mit is jelent ez? A felhasználók csupán 7%-a morzsolódik le. Ez azért is fontos, mert sokkal olcsóbb megtartani a felhasználókat, mint megszerezni őket.  

4. Viselkedésalapú kommunikáció 

Az olyan marketing platformok, mint a Countly vagy a Firebase lehetővé teszik, hogy bizonyos szabályokat meghatározva, valós időben kommunikáljunk a vásárlókkal.

Meghatározhatunk például olyan szabályokat, hogy ha a felhasználó bizonyos oldalt megnéz, egy specifikus üzenetet, egy bizonyos ajánlatot kapjon. 

Nem győzöm hangsúlyozni, hogy mennyire fontos a perszonalizált kommunikáció. Emellett az A/B tesztelés is fontos része kell hogy legyen a stratégiának. Lehet az időt, üzenetet, ajánlatot tesztelni, ezzel bizonyítva, hogy mi működik és mi nem. 

5. Prediktív ajánló a magasabb konverzió arányhoz

A mobilalkalmazást használók 63%-a nagyobb eséllyel vásárol, ha számukra releváns  ajánlást kapnak. 

Annyi inger éri a felhasználókat nap mint nap, hogy szelektív a figyelmük. Arra figyelnek fel, ami tényleg érdekli őket, míg más információkat ignorálnak. Ha rendszeresen küldesz nekik lényegtelen információt, nem csak azt kockáztatod meg, hogy leiratkoznak hírleveledről, de akár az alkalmazást is törölhetik. 

Viszont! Egy ügyes prediktív ajánlóval valóban értékes ajánlatokat tehetsz. Ajánlhatsz olyan termékeket, amik hasonlítanak a felhasználó vagy mások által korábban vásárolt termékekhez. 

A Netflix algoritmusának is az egyik fő eleme, hogy az adatok segítségével megjósolja, hogy mik azok a filmek, amik érdekelhetnek. Ők még az alkalmazások világa előtt megértették, hogy ez a kulcs a sikerhez. Ahhoz, hogy ne töröljék a nézők az alkalmazást, egy lépéssel előttük kell, hogy járjanak és valami pluszt adni, ami fontos nekik.

6. Vásárlói hűségprogram mobilalkalmazás

A kutatások szerint, a vásárlók 80%-a inkább olyan helyen költi el a pénzét, ahol hűségprogram van. 59%-a az embereknek inkább olyan hűségprogramokhoz csatlakozik, amihez mobil app is tartozik. 

A hűségprogramoknak köszönhetően 5%-kal csökkenhet a retention rate, ami akár 25%-95%-kal növelheti a bevételedet!

7. Email lista növelése

Az egyik legnagyobb előnye a mobilalkalmazásoknak, hogy olyan emberek email címeit gyűjtheted, akik valóban érdeklődnek termékeid iránt. Ezeket az email címeket használhatod kommunikációdra vagy targetált hirdetésekre (a GDPR előírásait szem előtt tartva).

Versenyelőnyre tehetsz szert 

Egy jól megtervezett, felhasználóbarát mobilalkalmazással is leelőzheted versenytársaidat. Egy konkrét példa erre, hogy én magam azért váltottam bankot, mert borzasztó volt az akkori bankom alkalmazása. 

Miért törlik le a mobilalkalmazást?

A legtöbb app azért kerül törlésre, mert nem használják. De van még egy nagyon gyakori ok. 

Amellett, hogy arra figyelünk, hogy a mobil appot maximálisan kihasználjuk marketing szempontból, arra is vigyáznunk kell, hogy megtartjuk az egyensúlyt. Ne árasszuk el a felhasználót naponta üzenetekkel. 

Mobilalkalmazás fejlesztésén gondolkozol?

Kérd ingyenes projekt brief sablonunkat, mely segít megfogalmazni az igényeidet!

Add meg email címedet, és elküldjük azokat a minta dokumentumokat, amik alapján elkészítheted saját, jó projekt briefing dokumentumaidat!

Szeretnél még hasonló tartalmat olvasni a jövőben?

Ha tetszett cikkünk, iratkozz fel hírlevelünkre!